رئیس کل دادگستری استان کردستان به مشکلات حقوقی نمازگزاران مسجد «باب السلام» شهرک شهید ورمقانی سنندج رسیدگی کرد 

14:58 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان به مشکلات حقوقی نمازگزاران مسجد «باب السلام» شهرک شهید ورمقانی سنندج رسیدگی کرد 
رئیس کل دادگستری استان کردستان با حضور در مسجد جامع شهرک شهید ورمقانی سنندج به مشکلات حقوقی و قضایی بیش از ۱۵۰ نفر از مردم این محله رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. 

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حسینی در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اعضای شورای معاونین دادگستری استان در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و بعد از نماز اقامه نماز عشاء در مسجد جامع باب السلام شهرک شهید ورمقانی سنندج حضور پیدا کرد و از نزدیک با بیش از ۱۵۰ نفر از مردم این محله دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. 

وی در این دیدار فرارسیدن سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های محوری دستگاه قضایی، حضور مدیران این دستگاه در میان مردم و استماع مشکلات مردم از نزدیک و بصورت چهره به چهره است و این مهم در فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست  قوه قضاییه همواره مورد تاکید بوده است. 

حجت الاسلام حسینی افزود: توفیق در سیاست‌های مختلف قوه قضاییه از جمله تحول، رضایتمندی عمومی و وظایف خاص و ذاتی دستگاه قضایی مستلزم مشارکت‌های مردمی است. 

وی رسیدگی و حل و فصل دعاوی و اختلافات و رسیدگی به جرایم و مجازات مجرمین را از جمله وظایف دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیز از وظایف دستگاه قضایی است و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و عمومی است تا وظایف قانونی خود را صحیح انجام دهند. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: ضمن اینکه نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اجرایی و عمومی و حفظ و صیانت از حقوق عامه نیز از وظایف دستگاه قضایی است که با حضور مسئولین قضایی در بین مردم و شناسایی مصادیق، این وظایف بهتر و سریعتر محقق خواهد شد. 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: هدف دیگر در این دیدار‌ها خدمت و پاسخ گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان قضایی در جهت بررسی و پیگیری پرونده‌های قضایی است. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر ضرورت تلاش مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی بر زدودن غبار محرومیت از مناطق کم برخوردار استان تاکید کرد و افزود: حضور مسئولین دستگاه قضایی استان در این مناطق ادامه خواهد داشت و امیدواریم زمینه رفع مشکلات مردم را در این دیدار‌ها فراهم کنیم. 

 در ادامه، مسئولین عالی دستگاه قضایی استان به درخواست‌های مردمی رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *